Missing translation for header.skipToContent

Ostoksestasi

Kodin1:llä toivomme, että ostokokemuksesi verkkokaupassamme vastaa odotuksiasi. Oston yhteydessä asiakkaan ja Kodin1:n (TM Finland Oy, Y-tunnus 2662443-6) välille muodostuu sopimus. Kodin1 tekee sopimuksia vain täysi-ikäisten (yli 18-vuotiaiden) henkilöiden kanssa. Alle 18-vuotiaan tekemään tilaukseen vaaditaan aina huoltajan suostumus. Sopimus tehdään suomeksi, arkistoidaan ja pidetään asiakkaan saatavilla. Lue ostostasi koskevat ehdot täältä.

 

Maksu

Tarjoamme yhdessä maksupalveluntarjoajamme Svea Bank AB:n (publ.) kanssa erilaisia maksuvaihtoehtoja, joista voit valita haluamasi maksutavan. Valitsemastasi vaihtoehdosta voi aiheutua lisäkustannuksia. Näet maksuvaihtoehtosi mahdolliset kustannukset aina ennen tilauksen tekemistä.

Tehdessäsi ostoksen meiltä, teet erillisen maksusopimuksen maksupalveluntarjoajamme kanssa. Maksusopimukseen sovelletaan näitä ehtoja.

Korttimaksu

Kodin1 tarjoaa suojatun korttimaksun VISA- ja MasterCard-korteille yhteistyössä Svea Bank AB:n ja Paytrailin kanssa. Maksut on sertifioitu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) -standardin mukaisesti. Kodin1 hyväksyy kaikki Pohjoismaissa myönnetyt VISA- ja MasterCard-kortit. Korttiostokset tehdään suoraan Svea Bank AB:ssa, ja kaikki tiedot salataan voimassa olevien standardien ja asetusten mukaisesti. Mitään korttitietoja ei käsitellä eikä tallenneta Kodin1:lle. Maksettu summa veloitetaan kortilta heti, kun hyväksyt tapahtuman.

Korttimaksu

Kodin1:lle voit maksaa ostoksesi Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, S-Pankin, Aktia Pankin, Oma Säästöpankin, Säästöpankin sekä POP-pankin verkkopankkitunnuksilla. Maksun yhteydessä sinut siirretään automaattisesti verkkopankkiin, jossa vahvistat maksun. Veloitus tehdään tililtäsi heti, kun hyväksyt maksun.

Luotolliset maksutavat

Kodin1 tekee yhteistyötä Svea Bank AB:n kanssa, joka myöntää laskun tehtyään luottotarkastuksen tilaajan henkilötunnuksen perusteella. Laskun tai erämaksun voi saada vain täysi-ikäinen henkilö, jolla ei ole maksumerkintöjä. Valitessasi maksuvaihtoehdoksi Svea Laskun, saat ostoksillesi 14 päivää maksuaikaa. Lasku lähetetään sinulle ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun tilaus kirjataan lähteneeksi varastoltamme. Myöhästyneestä maksusta Svea veloittaa toimitusehtojensa mukaisen myöhästymismaksun sekä koron. Valitse maksutavaksi Svea Erämaksu, jos haluat maksaa tilauksesi osissa. Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Valittuasi erämaksun, Svea lähettää sinulle sähköpostitse luottosopimuksen, joka tulee hyväksyä sähköisesti. Jos sähköistä hyväksyntää ei tehdä, Svea lähettää postitse sopimuksen, joka tulee allekirjoittaa ja palauttaa.

  • Pääoma: Alle 500€, Korko: 19,95%, Avausmaksu: 5€, Käsittelykulu: -
  • Pääoma: Yli 500€, Korko: 19,95%, Avausmaksu: -, Käsittelykulu:Max. 0,01 % alkup. pääoma/päivä

Erämaksuluoton todellinen vuosikorko 1500 € esimerkkiluotolle: 29,02%. Luottokustannukset: käsittelykulu 0,01 % päivässä, kuitenkin vähintään 5 € ja enintään 150 € vuodessa ja luottokorko 19,95%. Tutustu etukäteen Svean luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin kuluttajaluottotietoihin täältä. Maksutapoihin ja laskutukseen liittyvissä asioissa ole ystävällisesti yhteydessä Svean asiakaspalveluun puhelimitse 09 4242 3330 tai lomakkeella.

Lahjakortit

Lahjakorttimme ovat voimassa 6 kuukautta myöntämispäivästä, ja niitä voidaan käyttää maksuvälineenä ostoksia tehdessä Kodin1.com-sivustolla tai fyysisessä myymälässämme. Tiedot lahjakortin voimassaoloajasta löytyvät lahjakortista kuten myös lahjakortin arvo sekä koodi. Voit käyttää useita lahjakortteja samaan ostokseen tai käyttää lahjakortteja ostoksen osamaksuna. Jos lahjakortin arvo ylittää sen hetkisen ostosumman, ylimenevä summa tallennetaan lahjakortille, ja sitä voidaan käyttää myöhemmässä ostoksessa, kunnes lahjakortin voimassaoloaika päättyy. Huomaathan, että lahjakortilla ei voi maksaa toimitus- tai rahtikuluja.

 

Rahti ja toimitus

Kaikki verkkokauppatilauksemme toimitetaan luotettavasti tilauksen koosta ja painosta riippuen joko kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena tai lähimpään noutopisteeseen. Rahtimaksu määräytyy tilauksen tilavuuden ja painon mukaan. Lopullisen rahdin suuruus näkyy kassatapahtuman toisessa vaiheessa, yhteystietojen syöttämisen jälkeen. Tilauksiamme ei toimiteta Poste Restanteen, Ahvenanmaalle, saaristoon tai ulkomaille, eikä tuotteitamme voi noutaa Suomesta. Asiakkaana olet vastuussa siitä, että antamasi yhteystiedot ovat oikein. Virheellisistä tiedoista voi aiheutua sinulle ylimääräisiä kuluja.

Suurikokoisten lähetysten jakelu tapahtuu normaalisti arkipäivisin klo 8 – 16 välillä. Pääkaupunkiseudulla jakelu tapahtuu osittain myös iltajakeluna klo 16 – 22 välillä joitakin lavajakeluita lukuun ottamatta. Jakeluaika määräytyy asuinpaikkakunnan ja kuljetusliikkeen aikataulun mukaan. Tilaus toimitetaan kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena. Kuljetusliike ei kanna toimituksia sisälle. Saat hyvissä ajoin ilmoituksen kuljetusyhtiöltä puhelimitse/tekstiviestitse tarkemmasta toimituspäivämäärästä ja -ajasta. Kuljetusyhtiö ilmoittaa sinulle, millä aikavälillä toimituksesi saapuu, ei tarkkaa kellonaikaa.

Vastaanottajan on oltava paikalla vastaanottamassa lähetystä. Hänen tulee tarkistaa vastaanottamiensa kollien lukumäärä sekä mahdolliset puutteet ja kuljetusvauriot. Kaikki huomautettavat asiat on merkittävä rahtikirjaan tai käsiskanneriin ennen rahtikirjan allekirjoittamista. Rahtikirjan allekirjoittamisen jälkeen lähetys on asiakkaan vastuulla.

Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotekortilla ja tilausvahvistuksessa, ja se voi vaihdella toimitustavan mukaan. Kodin1.com-sivustolla ilmoitettu arvioitu toimitusaika on alustava ja se lasketaan siitä hetkestä, kun teet tilauksen. Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi Kodin1.com-sivustolla ja tilausvahvistuksessasi ilmoitetun arvion mukaisesti. Jos tilauksesi toimitusaika muuttuu, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian sähköpostitse tai puhelimitse.

Olet vastuussa toimituksen vastaanottamisesta tai noutamisesta sinulle tilauksen yhteydessä annettujen ohjeiden mukaisesti. Noutopisteeseen toimitetut paketit, joita ei noudeta ilmoituksessa ilmoitetun ajan kuluessa, palautetaan varastoon. Tällaisissa tapauksissa meillä on oikeus periä asiakkaalta palautuksesta aiheutuvat välittömät kulut. Tietoa palautusmaksuistamme löydät kohdasta Palautusmaksut.

Jos et noudata kotiinkuljetusohjeita, esimerkiksi jos et ole kotona vastaanottamassa lähetystä sovitusti tai kuljetusliikkeen ei ole mahdollista tavoittaa sinua virheellisten yhteystietojen vuoksi, meillä on oikeus periä asiakkaalta palautusmaksuna palautuksesta aiheutuvat välittömät kulut. Tietoa palautusmaksuistamme löydät kohdasta Palautusmaksut.

 

Harkinta-aika

Lain mukaan sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa Kodin1:ltä ostamasi tuotteen.

Tiettyjä tuotteita koskeva poikkeus

Peruuttamisoikeus ei koske kaikkia tuotteita. Tällaisia tuotteita ovat:

  • tuotteet, jotka on valmistettu toiveidesi mukaisesti tai jotka muuten ovat personoituja,
  • tuotteet, jotka on sinetöity eikä niitä sinetin avaamisen jälkeen voida terveys- tai hygieniasyistä palauttaa, ja
  • tuotteet, jotka voivat pilaantua tai vanhentua nopeasti, kuten kukat ja kasvit.

Käytettyjen tuotteiden arvonalennukset

Käyttäessäsi lakiin perustuvaa peruuttamisoikeuttasi, sinulla on oikeus avata pakkaus ja tutkia tuotetta siinä määrin kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimintojen arvioimiseksi. Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ja saada täysi hyvitys siinä tapauksessa, että ilmoitat asiasta meille 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Jos käsittelet tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimintojen määrittämiseksi, meillä on oikeus tehdä arvonalennus. Tällainen arvonalennus tehdään vertaamalla tuotteen palautushetken arvoa alkuperäiseen ostohetken arvoon. Siksi suosittelemme, että palautat tuotteen alkuperäisessä kunnossa, jotta saat siitä täyden hyvityksen.

Miten käytän peruuttamisoikeuttani

Jos haluat peruuttaa ostoksesi, sinun on ilmoitettava siitä meille 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa tai noutaa tilauksen. Peruuttamista koskevat ohjeet voit lukea täältä. Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, on sinun ilmoitettava siitä Kodin1:lle ennen peruuttamisajan päättymistä vapaamuotoisella sähköpostiviestillä tai käyttämällä lomaketta, joka löytyy asiakaspalvelusivun kohdasta ”Reklamaatio”. Voit käyttää peruuttamisesta ilmoittamiseen myös Kilpailu- ja kuluttajaviraston lomakemallia. Kun olet ilmoittanut meille peruutuksesta, annamme sinulle ohjeistuksen tuotteen palauttamiseksi. Suosittelemme, että palautat tuotteen samassa pakkauksessa, jossa sen sait, sillä olet vastuussa kaikista palautuslähetykselle palautuksen aikana tapahtuvista vahingoista tai menetyksistä, jotka johtuvat huolimattomuudestasi, kuten tuotteen riittämättömästä pakkaamisesta.

Palautusmaksu

Asiakas maksaa peruutuksen yhteydessä palautusmaksun, jos toimitus on ehtinyt lähteä varastoltamme. Oheisesta taulukosta näet palautusmaksun suuruuden. Ottamalla yhteyttä asiakaspalvelumme, saat lisätietoa palautusmaksuista ja niiden määräytymisestä. Palautusmaksu vähennetään hyvityksestäsi.

Palautusmaksut

  • Noutopaketti: 19,95€
  • Rahti 0–0,19m³: 89,95€
  • Rahti 0,20–0,39m³: 129,95€
  • Rahti 0,40–1,59m³: 139,95€
  • Rahti >1,60m³: 195,95€
  • Poreallas (ei ilmatäytteinen): 500€

Noutamaton paketti tai vastaanottamaton lähetys 

  • Noutopaketti: 29,95€
  • Rahti 0–0,19m³: 109,95€
  • Rahti 0,20–0,39m³: 149,95€
  • Rahti 0,40–1,59m³: 159,95€
  • Rahti >1,60m³: 215,95€

Maksun palauttaminen

Kun olet palauttanut ostoksesi, suoritamme maksun palautuksen maksupalveluntarjoajamme kautta 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona vastaanotimme palautuksesi. Emme kuitenkaan palauta maksua ennen kuin olemme saaneet tuotteen takaisin tai ennen kuin olet osoittanut, että olet lähettänyt sen meille. Hyvityksemme sisältää kaikki ostohetkellä maksamasi rahtikulut. Tämä koskee kuitenkin vain tavanomaisen rahdin kustannuksia. Erikseen valittavien maksullisten lisäpavelujen kuluja ei palauteta. Palautukset maksetaan samalle maksutavalle, jota käytit ostohetkellä, ellei toisin sovita. Kun ostos on maksettu laskulla, laskutuslisä palautetaan vain silloin, kun koko tilaus palautetaan.

 

Reklamaatio

Jos tuotteessa on vika, sinulla on oikeus reklamoida siinä olevista virheistä. Reklamaatio tulee tehdä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun sinun olisi pitänyt huomata virhe. Vuoden aikana tuotteen vastaanottamisesta tehdyt reklamaatiot kuuluvat virheolettaman piiriin. Vuoden jälkeen tuotteen vastaanottamisesta tarvitsemme selvityksen vikaantumisen syystä. Reklamaatio-oikeudelle ei ole takarajaa, mutta mikäli tuote on kestänyt sen oletettavan käyttöiän ajan, tai vika johtuu vääränlaisesta käytöstä tai huollon puutteesta, emme tarjoa reklamaatiolla ratkaisua. Jos digitaalisia osia sisältävän tuotteen digitaalisessa sisällössä tai digitaalisessa palvelussa on vika ja tuotetta koskeva sopimus on voimassa yli kolme vuotta, sinulla on oikeus reklamoida sopimuksen keston ajan.

Jos haluat tehdä reklamaation tuotteesta, ilmoita siitä asiakaspalveluumme käyttämällä lomaketta, joka löytyy Kodin1.comin asiakaspalvelusivuilta kohdasta Reklamaatio. Kun reklamoitu tuote on vastaanotettu ja olemme todenneet, että reklamaatio on hyväksyttävä, annamme mahdolliset vaihtoehdot reklamaation ratkaisemiseksi.

 

Takuu

Olemme pidentäneet kuluttajansuojalaissa määrättyä reklamaatio-oikeutta sohvien ja sänkyjen osalta. Takuu koskee sellaisia sohvia ja sänkyjä, joiden tuotekortilla on maininta takuusta. Täältä löydät lisää tietoa sohvatakuustamme ja Täältä löydät lisää tietoa sänkytakuustamme.

 

Kysymykset, valitukset tai riidat

Voit olla yhteydessä meihin, jos sinulla on kysyttävää tai haluat tehdä valituksen tilaukseesi liittyen. Tavoitat meidät helposti näiden ostoehtojen alussa olevien yhteystietojen avulla. Kodin1:n toimintaa säätelevät kuluttajansuojalaki sekä EU-lainsäädäntö. Lue lisää laeista ja oikeuksista Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta. Riitatapauksissa Kodin1 sitoutuu noudattamaan vapaaehtoisesti Kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, asiakkaan kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Voit tehdä valituksen myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin kautta.