Ehdot

Trademaxilla toivomme, että ostokokemuksesi verkkokaupassamme vastaa odotuksiasi. Alla ovat ehdot, joita sovelletaan tehdessäsi ostoksia osoitteessa www.trademax.fi. Oston yhteydessä asiakkaan ja Trademaxin (TM Finland Oy, Y-tunnus 2662443-6) välille muodostuu sopimus. Trademax tekee sopimuksia vain täysi-ikäisten (yli 18-vuotiaiden) henkilöiden kanssa. Alle 18-vuotiaan tekemään tilaukseen vaaditaan aina huoltajan suostumus.

1. Hinnat ja tuotteet

Kaikki verkkokauppamme hinnat merkitään euroissa (€), ja ne sisältävät arvonlisäveron. Varaamme oikeuden mahdollisiin loppuunmyynteihin sekä kirjoitus- ja painovirheisiin kotisivuillamme ja ilmoituksissamme. Jos hinnoissa tai toimitusajoissa ilmenee muutoksia tai epätarkkuuksia, pidätämme oikeuden muuttaa tietoja jälkikäteen. Trademax ei vastaa mahdollisten kolmansien osapuolten julkaisemista virheellisistä tiedoista.

Pyrimme aina esittämään tuotteiden ominaisuudet ja ulkonäön mahdollisimman todenmukaisesti. Se, että värit tai yksityiskohdat voivat jossain määrin vaihdella, johtuu teknisistä syistä. Verkkokaupassamme esitetyn tuotteen ja asiakkaalle toimitetun tuotteen mitoissa ja ulkonäössä saattaa esiintyä pieniä eroja, jotka johtuvat luonnollisista tai tuotannollisista syistä.

2. Rahti ja toimitus

Kaikki verkkokauppatilauksemme toimitetaan luotettavasti tilauksen koosta ja painosta riippuen joko kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena tai lähimpään noutopisteeseen. Rahtimaksu määräytyy tilauksen tilavuuden ja painon mukaan. Lopullisen rahdin suuruus näkyy ostoskorissa. Tilauksiamme ei toimiteta Poste Restanteen, Ahvenanmaalle, saaristoon tai ulkomaille, eikä tuotteitamme voi noutaa Suomesta. Asiakkaana olet vastuussa siitä, että antamasi yhteystiedot ovat oikein. Virheellisistä tiedoista voi aiheutua sinulle ylimääräisiä kuluja. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos tarvitset apua yhteystietojesi korjaamisessa.

2. a) Lähetyksen vastaanottaminen

Suurikokoisten lähetysten jakelu tapahtuu normaalisti arkipäivisin klo 8 – 16 välillä. Pääkaupunkiseudulla jakelu tapahtuu pääsääntöisesti iltajakeluna klo 16 – 22 välillä. Jakeluaika määräytyy asuinpaikkakunnan ja kuljetusliikkeen aikataulun mukaan. Tilaus toimitetaan kotiosoitteeseesi kadunvarsitoimituksena. Kuljetusliike ei kanna toimituksia sisälle. Saat hyvissä ajoin ilmoituksen kuljetusyhtiöltä puhelimitse/tekstiviestitse tarkemmasta toimituspäivämäärästä ja -ajasta. Kuljetusyhtiö ilmoittaa sinulle, millä aikavälillä toimituksesi saapuu, ei tarkkaa kellonaikaa.
Vastaanottajan on oltava paikalla vastaanottamassa lähetystä. Hänen tulee tarkistaa vastaanottamiensa kollien lukumäärä sekä mahdolliset puutteet ja kuljetusvauriot. Kaikki huomautettavat asiat on merkittävä rahtikirjaan tai käsiskanneriin ennen rahtikirjan allekirjoittamista. Rahtikirjan allekirjoittamisen jälkeen lähetys on asiakkaan vastuulla.

2. b) Lähetyksen vastaanottamatta jättäminen

Toimituksen vastaanottamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Mahdollisen vastaanottamatta jätetyn toimituksen rahti- ja palautusmaksut veloitetaan asiakkaalta.

2. c) Toimitusosoite/osoitteenmuutos

Toimitamme tilauksen tilausvaiheessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen. Jos asiakas valitsee maksutavaksi laskun/erämaksun, toimitamme tilauksen ainoastaan tilaushetkellä voimassa olevaan, väestörekisterissä ilmoitettuun asiakkaan viralliseen osoitteeseen. Jos asiakas on muuttamassa uuteen osoitteeseen, voidaan osoitteenmuutos tehdä vasta sitten, kun uusi osoite on virallinen osoite. Tällaisessa tapauksessa on asiakkaan vastuulla ilmoittaa asiakaspalveluun, kun uusi osoite on päivittynyt Väestörekisteriin viralliseksi osoitteeksi. Osoitteenmuutos on tehtävä ennen kuin tilaus lähtee toimitukseen varastolta. Varastolta lähteneisiin toimituksiin EI voida tehdä mitään muutoksia.

2. c) Toimitusaika

Verkkokaupassa ilmoitettu tuotteen toimitusaika on aina alustava. Jos tilauksesi toimitus viivästyy, syinä viivästyksiin voi olla se, että toimittaja tai kuljetusliike eivät pysty toimittamaan tuotetta/tuotteita sovitussa ajassa. Mikäli tilauksesi toimitus viivästyy, pyrimme ilmoittamaan siitä sinulle mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Toimittaaksemme tuotteet sinulle mahdollisimman helposti ja ympäristövaikutukset minimoiden, lähetetään tilaus tilauksella olevan, pisimmän toimitusajan omaavan tuotteen aikataulun mukaan. Poikkeustapauksissa jotkut tilaukset toimitetaan osatoimituksina.

3. Maksu

3.a) Korttimaksu

Trademax tarjoaa suojatun korttimaksun VISA- ja MasterCard-korteille yhteistyössä Svea Ekonomin ja Paytrailin kanssa. Maksut on sertifioitu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) -standardin mukaisesti. Trademax hyväksyy kaikki Pohjoismaissa myönnetyt VISA- ja MasterCard-kortit. Korttiostokset tehdään suoraan Svea Ekonomissa, ja kaikki tiedot salataan voimassa olevien standardien ja asetusten mukaisesti. Mitään korttitietoja ei käsitellä eikä tallenneta Trademaxille. Maksettu summa veloitetaan kortilta heti, kun hyväksyt tapahtuman.

3. b) Verkkomaksu

Trademaxilla voit maksaa ostoksesi Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, S-Pankin, Aktia Pankin, Oma Säästöpankin, Säästöpankin sekä POP-pankin verkkopankkitunnuksilla. Maksun yhteydessä sinut siirretään automaattisesti verkkopankkiin, jossa vahvistat maksun. Veloitus tehdään tililtäsi heti, kun hyväksyt maksun.

3. c) Luotolliset maksutavat

Trademax tekee yhteistyötä Svea Ekonomin kanssa, joka myöntää laskun tehtyään luottotarkastuksen tilaajan henkilötunnuksen perusteella. Laskun tai erämaksun voi saada vain täysi-ikäinen henkilö, jolla ei ole maksumerkintöjä.

Valitessasi maksuvaihtoehdoksi Svea Laskun, saat ostoksillesi 14 päivää maksuaikaa. Lasku lähetetään sinulle ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, kun tilaus kirjataan lähteneeksi varastoltamme. Myöhästyneestä maksusta Svea veloittaa toimitusehtojensa mukaisen myöhästymismaksun sekä koron.

Valitse maksutavaksi Svea Erämaksu, jos haluat maksaa tilauksesi osissa. Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Valittuasi erämaksun, Svea lähettää sinulle postitse luottosopimuksen, joka tulee allekirjoittaa ja palauttaa.

Pääoma Alle 500 € Yli 500 €
Korko 19,95 % 19,95 %
Avausmaksu 5 € -
Käsittelykulu - Max. 0,01 % alkup. pääoma/päivä

Erämaksuluoton todellinen vuosikorko 1500 € esimerkkiluotolle: 29,02 %. Luottokustannukset: käsittelykulu 0,01 % päivässä, kuitenkin vähintään 5 € ja enintään 150 € vuodessa ja luottokorko 19,95 %. 

Tutustu etukäteen Svean luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin kuluttajaluottotietoihin täällä.

Maksutapoihin ja laskutukseen liittyvissä asioissa ole ystävällisesti yhteydessä Svean asiakaspalveluun puhelimitse 09 4242 3330 tai lomakkeen kautta.

3. d) Lahjakortit ja alennuskoodit

Lahjakorttia tai alennuskoodia voi käyttää tuotteiden maksamiseen. Niillä ei voi maksaa rahtikuluja.

4. Harkinta-aika ja palautus

Vain yksityisasiakkaalla on oikeus 14 päivän harkinta-aikaan. 

4 a.) Harkinta-aika

Jos haluat perua tilauksesi, ota yhteyttä verkkokauppamme asiakaspalveluun. Tilausta, joka sisältää tilaustuotteita, ei voi perua. Tilauksen peruuttaminen on mahdollista vain ennen tilauksen siirtymistä käsiteltäväksi. Mikäli peruttava tilaus on ehtinyt lähteä toimitukseen varastoltamme, veloitetaan asiakkaalta tilauksen rahti- ja palautusmaksut. Voit harkita tilauksen vastaanottamisen jälkeen 14 päivän ajan, haluatko pitää tuotteen. 

Huomioithan, että palautusoikeus ei koske tilaustuotteita eikä hygieniatuotteita tai niihin verrattavia tuotteita, jos niiden muovipakkaus on avattu:

  • Patjat ja patjansuojukset
  • Vuodevaatteet ja -tekstiilit

Jos haluat lähettää tilauksen tai yksittäisen tuotteen takaisin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai täytä palautusilmoitus.
Tuotteen takaisin lähettämisestä veloitamme palautusmaksun. Saat tutustua tuotteen ominaisuuksiin, mutta palautettavan tuotteen tulee aina olla jälleenmyyntikuntoinen ja pakattu mahdollisuuksien mukaan alkuperäiseen pakkausmateriaaliin. Jos palautuva tuote ei ole alkuperäiskunnossa, ei tuotteen hintaa välttämättä palauteta kokonaisuudessaan.
Toimituksen vastaanottamatta jättäminen ei ole tilauksen peruutus. Mahdollisen vastaanottamatta jätetyn toimituksen rahti- ja palautusmaksut veloitetaan asiakkaalta.

4. c) Palautuskäytäntö ja palautusmaksu

Jos haluat palauttaa yksittäisen tuotteen tai tilauksen, katso ohjeet täältä.
Palautusmaksu määräytyy oheisen taulukon mukaisesti.
 
Tuotteiden tilavuus (m³)   Palautusmaksun suuruus (€)
Noutopaketti 6,95
Rahti 0 - 0,19 29,95
Rahti 0,20 - 0,39 39,95
Rahti 0,40 - 1,59 49,95
Rahti >1,60 59,95

4. d) Maksun palauttaminen

Maksettujen tilausten hyvitys tapahtuu 30 päivän sisällä tuotepalautuksen vastaanottamisesta ja tarkastamisesta varastollamme. Hyvitys tehdään käyttämällesi maksutavalle.

5 Reklamaatio ja takuu

5. a) Reklamaatio

Myymme kaikki tuotteet kuluttajansuojalain mukaisella reklamaatio-oikeudella. Jos vastaanottamassasi tuotteessa ilmenee huomautettavaa, asiasta on viipymättä tehtävä reklamaatioilmoitus. Muilla kuin kotikäytössä olevilla tuotteilla ei ole reklamaatio-oikeutta.

Ottamalla käyttöön viallisen/vaurioituneen tai sinulle väärin toimitetun tuotteen ilman erillistä sopimusta asiakaspalvelumme kanssa, hyväksyt tuotteen ja menetät reklamaatio-oikeutesi kyseisessä tapauksessa.

Reklamaatio-oikeus ei koske vaurioita, jotka ovat aiheutuneet normaalista kulumisesta, huollon laiminlyönnistä ja vaurioista, jotka ovat aiheutuneet vääränlaisesta käytöstä.

5. b) Takuu

Tarjoamme sohville ja sängyille 5 – 20 vuoden takuun. Tutustu tarkemmin sänkytakuuseen tai sohvatakuuseen.

5. c) Hintatakuu

Trademaxin hintatakuu tarkoittaa sitä, että jos löydät samanlaisen tuotteen halvemmalla jostakin muusta verkkokaupasta, palautamme hintaeron sinulle lahjakorttina, jonka voit käyttää verkkokaupassamme.
Hintatakuuseen sovelletaan seuraavia ehtoja: Hintatakuuseen liittyvät vaatimukset tulee esittää 30 päivän sisällä ostoksesta. Vastaavan tuotteen tulee olla kooltaan, materiaaleiltaan ja toimitustavoiltaan alkuperäiseen tuotteeseen verrattava. Edullisemman tuotteen hintaan lisätään rahtikulut, jolloin hintatakuu on voimassa. Hintatakuu on voimassa vain kerran yhtä tuotetta ja ostajaa kohden. Vertailukelpoisen tuotteen jälleenmyyjän tulee olla Suomeen rekisteröity yritys.

Jos haluat vedota hintatakuuseen, tulee sinun lähettää verkkokauppamme asiakaspalveluun kuvakaappaus sivusta tai toimiva linkki, josta selviää tarvittavat tiedot. Kun olemme vastaanottaneet viestisi, tutkineet tapauksen ja todenneet sen täyttävän edellä mainitut edellytykset, lähetämme sinulle lahjakortin verkkokauppaamme. Hintatakuu ei koske Trademaxin oman verkkokaupan hintamuutoksia ostoksen tekemisen jälkeen.

6. Henkilötietojen käsittely ja yksityisyys

Arvostamme yksityisyyttäsi ja haluamme, että tunnet olosi turvalliseksi lähettäessäsi meille henkilötietojasi. Tietosuojaselosteestamme voit lukea, miten käsittelemme tietojasi.

7. Laki- ja riita-asiat

Trademaxin toimintaa säätelevät kuluttajansuojalaki sekä EU-lainsäädäntö. Lue lisää laeista ja oikeuksista Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta. Riitatapauksissa Trademax sitoutuu noudattamaan vapaaehtoisesti Kuluttajariitalautakunnan päätöstä.

8. Force Majour

Ylivoimaisen esteen, kuten viranomaisen toimien, uuden lainsäädännön, työlainsäädäntökonfliktin, yleislakon, sodan, sodan uhkan, yleisen järjestyshäiriön, sabotaasin, äärimmäisten sääolosuhteiden, tulipalon, räjähdyksen, luonnonkatastrofin, onnettomuuden tai muun odottamattoman ja poikkeuksellisen tapahtuman ilmetessä Trademaxilla on oikeus vetäytyä sopimuksesta tai lykätä velvoitteidensa täyttämistä. Tällaisissa tapauksissa Trademax ei ole vastuussa asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta.

Yritystiedot:
TM Finland Oy
Y-tunnus: 2662443-6
Puhelin: 09 42454200
Maisterinkatu 9-11, 11100 Riihimäki